Bedrijfsinformatie

Veelgestelde vragen

Goedendag, waar gaat je vraag over?  
   

Bestellen

 
Hoe kan ik bij jullie bestellen? Bestellen kan bij ons in een aantal eenvoudige stappen. Stap 1: Leg de gewenste producten in de winkelwagen en kies, per product, voor ophalen of bezorgen. Stap 2: Check de inhoud van je winkelwagen. Klopt het? Ga dan naar ‘Afrekenen’. Stap 3: Login of maak een account aan. Ben je al ingelogd? Top! Dan slaan wij deze stap alvast voor je over. Scheelt weer klustijd! Stap 4: Wil je nog wat kwijt. Geen probleem! Laat dit dan achter in de opmerkingen. Stap 5: Controleer je bestelling. Kloppen jouw gegevens en heb je, als je jouw bestelling wilt ophalen, de juiste vestiging voor ophalen geselecteerd? Klopt alles? Kies dan de gewenste betaalmethode en reken af.
Kan ik producten reserveren in een vestiging? Dat kan! Als je gevonden hebt wat je zocht, kun je via Click & Collect je bestelling online plaatsen en betalen. Jouw bestelling staat 10 minuten later in de vestiging naar keuze voor je klaar. Let op: Als een product in jouw vestiging niet op voorraad is, duurt het 1-2 dagen voordat je het product in de vestiging kan ophalen.
Als ik vandaag bestel, wanneer heb ik mijn producten dan in huis? Als je bestelling op voorraad is, ontvang je de volgende werkdag al je bestelling. Zodra wij je bestelling hebben ingepakt en aangeboden aan PostNL of GLS, ontvang je van ons een e-mail met daarin de Track & Trace-code. Let op: bestel je in het weekend of op (inter)nationale feestdagen dan kan het voorkomen dat je pakket er iets langer over doet.
Kan ik ook een bestelling klaar laten liggen in de vestiging?  Dat is mogelijk. Plaats het gewenste product in je winkelwagen door te kiezen voor ‘OPHALEN’. Kies vervolgens de vestiging waar je het wilt ophalen en kijk of het product in de vestiging op voorraad is.
Wat is het voordeel van het hebben van een klantaccount bij het bestellen?  Via jouw Toolstation-account kun je op ieder moment van de dag de status van je bestelling bekijken. Je kunt daarnaast ook bekijken wat je eerder hebt gekocht zodat je deze weer gemakkelijk kunt bestellen.
 Verkopen jullie ook aan particulieren? Jazeker! Of je nu een vakman of (professionele) doe-het-zelver bent. Bij ons kun je altijd terecht voor jouw benodigde tools en -accessoires.
 Wat is de minimale bestelwaarde? Er is geen minimale bestelwaarde. Bestellingen boven €10,- bezorgen we gratis. Kom je niet aan de €10,-? Geen punt, ook dan kun je gewoon bij ons bestellen. In dit geval brengen wij €5,- verzendkosten in rekening.
 Hoe weet ik dat mijn bestelling goed is doorgekomen? Zodra je de bestelling hebt geplaatst, ontvang je een e-mail ter bevestiging. Controleer de gegevens in deze e-mail goed. Klopt er toch iets niet? Neem dan contact op met onze klantenservice!
 Hoe kan ik mijn bestelling annuleren? Zodra je de bestelling hebt geplaatst gaan we gelijk voor je aan de slag. Het is dan ook niet mogelijk om je bestelling te annuleren. Retourneren kan natuurlijk wel!
Terug naar boven  
 

Bezorgen en Click & Collect

 
Hoe snel ligt mijn product in de vestiging klaar als ik online bestel? Zodra je de bestelling via Click & Collect hebt geplaatst, gaan wij voor je aan de slag. Heb je de bestelling tijdens openingstijden geplaatst? Jouw bestelling ligt dan 10 minuten later voor je klaar in de door jou geselecteerde vestiging. Houd natuurlijk wel rekening met de openingstijden van de vestiging.   Heb je een bestelling via Click & Collect geplaatst, maar is de vestiging op dit moment gesloten? Je kunt dan de volgende werkdag jouw bestelling ophalen.
Kan ik producten reserveren? Je kunt bij ons geen producten reserveren. Via Click & Collect kun je jouw producten alvast afrekenen en 10 minuten later ophalen in de door jou geselecteerde vestiging. Houd natuurlijk wel rekening met de openingstijden van de vestiging.
Wat is het verschil tussen Click & Collect en Click & Go? Met Click & Collect shop en betaal je online. Jouw bestelling ligt 10 minuten later al voor je klaar in de door jou gekozen vestiging. Met Click & Go maak je een lijstje met producten die je kunt overhandigen aan de shopmedewerker. De shopmedewerker zoekt vervolgens jouw lijstje bij elkaar. Maar, let op; de producten worden niet voor je apart gelegd. Het is dan ook mogelijk dat een of meerdere producten niet meer op voorraad zijn omdat deze in de tussentijd zijn uitverkocht.
Wat zijn jullie bezorgkosten? Bestellingen boven €10,- bezorgen we gratis. Kom je niet aan de €10,-? Geen punt, ook dan kun je gewoon bij ons bestellen. In dit geval brengen wij €5,- verzendkosten in rekening.
Hoe bezorgen jullie grote producten als trappen en radiatoren? Goede vraag! De bestellingen worden verzonden via PostNL of GLS. Voor de (wat) grotere pakketten kiezen wij voor GLS. Zodra wij het pakket hebben aangeboden bij de bezorger, ontvang je een e-mail met daarin de Track & Trace-code zodat je een indicatie van het bezorgmoment in kan zien.   Let op; bij de wat grotere pakketten versturen wij geen Track & Trace-code.
Hoe weet ik wanneer mijn bezorging geleverd wordt? Zodra wij je pakket hebben aangemeld bij de bezorgdienst, ontvang je van ons een e-mail met daarin de Track & Trace-code. Via deze code kun je altijd de laatste bezorginformatie bij de bezorger opvragen.   Let op; bij de wat grotere pakketten versturen wij geen Track & Trace-code.
Leveren jullie ook op zaterdag en zondag? Wij versturen de pakketten via PostNL en GLS. Via PostNL, bezorgen wij op zaterdag ook naar huisadressen in Nederland. Op adressen die zich bevinden op industrieterreinen en bedrijventerreinen zal niet op zaterdag geleverd worden. Pakketten zwaarder dan 30 kg of langer dan 1.70 m, worden niet op zaterdag bezorgd. Deze pakketten zullen, indien op voorraad op de eerstvolgende dinsdag door GLS bezorgd. Daarnaast zullen de wat grotere pakketten met onderstaande afmetingen niet op zaterdag bezorgd worden.
Wanneer leveren jullie als ik op zaterdag bestel? Wij begrijpen dat je de producten zo snel mogelijk wilt ontvangen. Als je op zaterdag een bestelling plaatst, ontvang je jouw bestelling op dinsdag. Maar, het product moet dan natuurlijk wel op voorraad zijn.
 Kan ik zelf kiezen wanneer jullie leveren? Nee, het is niet mogelijk om zelf het bezorgmoment te bepalen.
Terug naar boven  
 

Retourneren

 
Kan ik bij jullie producten ruilen? Ruilen is alleen mogelijk in onze vestigingen. Wil je weten waar je ons in de buurt kan vinden? Kijk dan snel hier.   Geen vestiging in de buurt? Retourneer dan het product en bestel het gewenste nieuwe product via onze website.
Kan ik bestelde producten terugsturen? Ben je niet helemaal tevreden met je aankoop? Geen punt! Je kunt het product binnen 30 dagen gratis naar ons terugsturen. De voorwaarden voor retourneren zijn als volgt:
  • Wij nemen alleen ongebruikte producten retour
  • Stuur het product in de originele verpakking terug en verpak het zo dat de originele verpakking tijdens de verzending niet beschadigd raakt.
  • Voeg aan het pakket altijd het retourformulier toe. Zo weten we van wie het pakket afkomstig is.
Geef het product dat je wilt terugsturen (inclusief retourformulier) af bij een PostNL-servicepunt. Het adres waar het pakket naar verstuurd kan worden is:

Toolstation

Antwoordnummer 17050

2650 VK Bleiswijk

Zodra wij het product in goede orde retour hebben ontvangen, storten wij het bedrag binnen 7 werkdagen op je rekening.   Grote/zware pakketten Grote/zware pakketten kunnen niet door PostNL (Nederland) verwerkt worden. Valt jouw pakket buiten onderstaande voorwaarden, neem dan contact op met de klantenservice.   Max. gewicht = 30 kg Max. langste zijde = 175 cm Max. kortste zijde = 58 cm Max. overige zijde(n) = 78 cm   Tip! Bewaar altijd het verzendbewijs totdat jouw retour is verwerkt.
Kan ik online bestelde producten ook in de vestiging terugbrengen? Kom je liever langs bij een van onze vestigingen om je product te retourneren, dan kan dat natuurlijk! Wil je weten waar je ons in de buurt kan vinden? Kijk dan snel hier. In de vestiging helpen wij je graag verder.
Welk termijn hanteren jullie voor het retourneren van producten? Ben je niet helemaal tevreden met je aankoop? Dat kan! Je kunt het product binnen 30 dagen gratis naar ons terugsturen. De voorwaarden voor retourneren zijn als volgt:
  • Wij nemen alleen ongebruikte producten retour
  • Stuur het product in de originele verpakking terug en verpak het zo dat de originele verpakking tijdens de verzending niet beschadigd raakt.
  • Voeg aan het pakket altijd het retourformulier toe. Zo weten we van wie het pakket afkomstig is. 
Wat voor voorwaarden hanteren jullie voor retourneren? Goede vraag! Wij accepteren alleen ongebruikte producten in originele verpakking die binnen 30 dagen na aankoop geretourneerd worden.
Wat moet ik doen in het geval van schade bij levering? Heb je een beschadigd product ontvangen? Dat is niet de bedoeling! Neem in dit geval contact op met onze klantenservice.
Mag ik het product openen en/of gebruiken voordat ik mag retourneren? Nee, dat is niet mogelijk. Wij nemen alleen ongebruikte producten retour.
Ik heb een verkeerd product ontvangen. Wat moet ik doen? Vervelend dat je een verkeerd product hebt ontvangen! Onze klantenservice helpt je hier graag mee verder!
Ik woon in Belgie, kan ik mijn online bestelling ook retourneren in een Belgische vestiging? Als je via onze Nederlandse site bestelt, kun je jouw bestelling niet retourneren in een Belgische vestiging. Je kunt natuurlijk wel altijd jouw product terugsturen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Je ontvangt dan een retourlabel waarmee je het product terug kunt sturen.   De voorwaarden voor retourneren zijn als volgt:
  • Wij nemen alleen ongebruikte producten retour
  • Stuur het product in de originele verpakking terug en verpak het zo dat de originele verpakking tijdens de verzending niet beschadigd raakt.
  • Voeg aan het pakket altijd het retourformulier toe. Zo weten we van wie het pakket afkomstig is.
 
Terug naar boven  
 

Betalen

 
Op wat voor manier kan ik bij jullie betalen? Goede vraag! Je kunt online bij ons op verschillende manieren betalen:
  • iDEAL
  • Creditcard
  • PayPal
  • Vooruit betalen (Deze betaalmethode is niet mogelijk in combinatie met Click & Collect.)
In de vestiging kan je met pin, cash en creditcard  betalen.   Ben je regelmatig te vinden in onze vestigingen en ben je een vakman? Overweeg dan onze PRO-kaart. Met een PRO-kaart kun je als vakman in onze vestigingen op rekening kopen. Je ontvangt dan maandelijks een factuur met een overzicht van alle aankopen die je de afgelopen maand hebt gedaan. Zo is je inkoopadministratie zo gepiept!   Klik hier voor meer informatie over de PRO-kaart.
Ik heb een vouchercode ontvangen. Hoe kan ik die gebruiken? Betalen met een vouchercode is heel eenvoudig. Vul je vouchercode in bij de ‘Kortingscode’ in het winkelwagen. Zodra je op ‘toevoegen’ hebt geklikt, wordt de korting aan je winkelwagen toegevoegd.
Kan ik met creditcard bij jullie betalen? Ja, je kunt bij ons met een creditcard betalen. Houd tijdens de online bestelling je creditcard bij de hand, wij vragen namelijk om je kaartnummer, naam van de kaarthouder, vervaldatum en beveiligingscode. Je vindt de beveiligingscode op de achterkant van je creditcard.   Zodra je hebt betaald, wordt het bedrag op je creditcard gereserveerd. Pas op het moment dat wij bestelling hebben verzonden wordt het bedrag daadwerkelijk van je creditcard afgeschreven.
Kan ik via PayPal bij jullie betalen? Dat is mogelijk! Via PayPal kun je gemakkelijk via je bankrekening of creditcard betalen. Heb je nog geen PayPal-rekening, maar wil je in de toekomst wel snel, veilig en makkelijk kunnen betalen? Maak dan gelijk een eigen PayPal-rekening aan. Dit is overigens niet verplicht.
Ik ben mijn factuur kwijt, waar kan ik die vinden? Zodra je bij ons een bestelling plaatst, ontvang je van ons een bevestiging met daarbij de factuur per e-mail. E-mail per ongeluk gewist? Geen nood! Je kunt jouw factuur gemakkelijk downloaden via jouw persoonlijke Toolstation-account. Heb je nog geen account? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Kan ik een factuur nogmaals printen? Dat is zeker mogelijk! Log daarvoor in op jouw Toolstation-account. Kies voor ‘Bestelgeschiedenis’. Je krijgt dan een overzicht van alle bestellingen die je gedaan hebt. Zoek de bestelling op waarvan je nogmaals de factuur wilt ontvangen en klik daarop. Vervolgens krijg je de mogelijkheid om de factuur nogmaals te downloaden zodat je het kunt printen.
Hoe kom ik aan een btw-vrije factuur? Als je een btw-vrije factuur wilt ontvangen, neem dan contact met ons op voordat je wilt bestellen.
Wat is het rekeningnummer van Toolstation? Ons rekeningnummer is NL64 ABNA 0243 0523 08. Vergeet bij betaling niet je factuurnummer te vermelden. Zonder je referentienummer kan de bestelling een paar dagen vertraagd worden. Voor betalingen uit het buitenland heb je ook de BIC (Bank Identifier Code) nodig: ABNANL2A.
Terug naar boven  
 

Reparatie en garantie

 
Hoe lang heb ik garantie op een product? Alle producten uit ons assortiment worden geselecteerd en gecontroleerd op kwaliteit en hebben een minimale garantieperiode van 12 maanden. Wanneer een product kapot gaat, kun je langskomen in een Toolstation-vestiging of het product per post terugsturen.
Hoe kom ik in aanmerking voor garantie? Alle producten uit ons assortiment worden geselecteerd en gecontroleerd op kwaliteit en hebben een minimale garantieperiode van 12 maanden. Wanneer een product kapot gaat, kun je langskomen in een Toolstation-vestiging of het product per post terugsturen.
Kan ik een defect product ter reparatie in de vestiging afgeven als ik het online heb besteld? Dat is mogelijk! Je kunt het product voor reparatie aanbieden in de vestiging. Wij versturen het defecte product dan naar de reparateur.
Kan ik een defect product ook ter reparatie opsturen als ik het product in de vestiging heb aangeschaft? Ja, dat is mogelijk! Geef het product dat je wilt laten repareren (inclusief retourformulier) af bij een PostNL-servicepunt. Het adres waar het pakket naar verstuurd kan worden is:

Toolstation

Antwoordnummer 17050

2650 VK Bleiswijk

Terug naar boven